Fixat lite..

Nu har jag lagt flera timmar på att försöka fixa i ordning den här bloggen. Jag har kommit fram till att jag gillar Paint. Borde nog ha döpt bloggen till TypPaint istället för TypRetro..

Mår kasst idag. Allt är upp och ner. Igår berättade jag för min
mamma att jag har har bulimi, hon har misstänkt att det är
något som inte stämmer länge och försökt få mig till en dietist och shit. Jag vägrar gå till en dietist, jag vet precis vad jag ska äta och vad jag inte borde äta, men det spelar inte någon roll i slutändan för plötsligt slår det slint och så äter jag så mycket jag bara kan av allt sådan jag inte äter annars. Mamma vet inte vad hon ska göra, jag bara gråter och blir arg så fort hon pratar med mig. Hela jag failar. Klara inte av att snacka om det med min terapeut. Låtsas att det är andra problem som är betydligt mindre som gör att jag mår dåligt. Jag mår illa över tanken och åsynen av mig själv. Idag har jag ätit ett halvt paket vaniljglass direkt ur kartongen... det var som tur var inte en hel biggpack men även en kartong är det sjukt mycket glass i. Jag mår illa och är sjukt äcklad av mig själv.

Fortsätter jag så här kommer jag aldrig kunna visa mig i bikini, inte i år eller något i framtiden.

Pappa har gjort smörgåstårta. Urk säger jag bara. Förstår inte varför han har gjort det en helt vanlig fredag. Han såg så stolt ut när han visade mig så jag hade inte hjärta att säga att en av de saker som jag inte förstår hur folk kan äta är smörgåstårta, antingen smakar det äckligt ljus bröd eller för mycket majonnäs. Det är oätligt, verkligen. Därför kommer jag tyvärr vara tvungen att äta det ikväll, eller kanske är det positivt, jag kommer inte klara att äta mycket och efter glassen så borde jag inte äta något alls. Borde verkligen försöka äta normala saker som sallad och frukt istället för glass. Eller egentligen borde jag sluta äta helt men jag är dålig på det. Funderar på att säga att jag bara äter bönor i fortsättningen. Då lär jag inte äta mycket i alla fall och efter ett tag kanske jag till och med kan tycka att det smakar okej med bönor, kanske... Jag längtar efter en egen lägenhet där jag kan bestämma själv över vad jag ska äta eller inte äta, här hemma fungerar inte något alls. Mamma har koll på varje tugga jag inte tar, jag har koll på varje tugga jag tar.

Aja nu ska jag ta och göra något trevligt istället för att sitta här och deppa. Kanske går upp och sätter mig och målar eller läser en bok. Eller så loggar jag in på msn och väntar på mister P..

Kramar

RetroFickan


Kommentarer
Postat av: [E m m a J o s e p h i n a]

åh tack för tipset!

Söt bakgrund du har btw :D

2009-05-08 @ 16:31:54
URL: http://emmajosephina.blogg.se/
Postat av: [E m m a J o s e p h i n a]

Jag väger runt 76 och är 162, och jag uppfattar inte mig själv som fet men jag hatar att kolla på kort för då ser man jätte tjock ut.

I sommras åt jag en diet (en "mild" south Beach) där jag tog bort alla kolhydrater och fick äta hur mycket jag ville av kött/fisk/fågel/qourn och sallad. Inget socker! Inte ens i mat. Och så jobbade jag ganska mycket fysiskt i mitt sommarjobb så jag tappade 10 kilo på 5 veckor. men sedan när man började skolan igen, långa dagar -chokladen var billigare än frukt, pasta som jag älskar och man blir super lat. Inte lätt att fortsätta då :/

2009-05-08 @ 16:46:31
URL: http://emmajosephina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0